Busca en aquest bloc

Els aromes que fan que la gent compri més

Un equip d'investigadors de la Universitat Estatal de Washington (EUA) ha realitzat un estudi per comprovar científicament què olors són els que ens inciten al consum.

Els resultats han estat publicats per la revista "Journal of retailing", i revelen que les olors més senzills són els que més criden l'atenció dels compradors.

Per aquesta investigació s'han utilitzat dos tipus de fragàncies: un perfum amb olor de taronja i un altre que barrejava la taronja amb alfàbrega i te verd. Els científics van comparar diferents cases de decoracions en què es respiraven diferents fragàncies en l'ambient, en una el perfum senzill, en una altra el complex i finalment una amb absència d'olor.

Analitzades les dades es va comprovar que la botiga que més nombre de compres havia tingut era la de l'olor senzill.

Un altre dels estudis que es va realitzar, es va centrar en l'àmbit estudiantil. Els investigadors van fer que diversos estudiants universitaris resolguessin problemes en diferents condicions d'olor.

Els resultats d'aquest estudi van mostrar que els participants resolien més problemes i en menys temps quan l'olor de l'aire era senzill, al contrari que quan aquest era complex o absent.

Segons expliquen els científics, l'aroma simple sempre "ha contribuït a augmentar la facilitat amb la qual un pot processar cognitivament un senyal olfactiva".

Aquesta investigació ajudarà els comerciants a utilitzar l'aroma adequat, sempre tenint en compte que encara l'olor sigui agradable, no ha de ser eficaç.