Un equip de la Universitat de Glasgow ha desenvolupat una tecnologia que permet carregar el cotxe elèctric en qüestió de segons. La idea és que les bateries estiguin a ple rendiment en el mateix temps que es triga a omplir un dipòsit de gasolina.
Asseguren que es tracta d'un sistema flexible, encara en fase de prototipat, que empra nanomolècules per emmagatzemar energia tant en forma d'electricitat com de gas d'hidrogen.
El descobriment s'empara en el denominat "òxid exòtic", que a l'agregar-se al aigua pot carregar-se amb electricitat. Gràcies
a aquesta tecnologia, el combustible dels cotxes elèctrics podria
transferir-se als mateixos en qüestió de segons, sense haver d'esperar a
que la càrrega es completi. El
líquid usat de la bateria anterior s'eliminaria mitjançant un filtre
especial, mentre que simultàniament, a través d'una altra es bombearían
les reserves energètiques.La
bateria líquida de flux té el potencial de "revolucionar l'adopció i
l'ús de l'energia generada de manera renovable", tal com va afirmar a la
publicació Nature Chemisty el professor Leroy Cronin, president de la
càtedra Regius de Química de la Universitat de Glasgow, subratllant la gran competitivitat d'aquesta solució davant els vehicles de combustió interna.
A
més, aquesta tecnologia flexible envelleix més lentament que les
bateries dels cotxes elèctrics convencionals, que triguen hores en
recarregar-se, i el seu sistema d'emmagatzematge es caracteritza per una
major resistència, podent permetre mantenir els llums encesos en els
moments de més demanda.
També existeix altres metodes per realitzar aquest tipus de carregues.
Busca en aquest bloc
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada